Kamienie milowe

EGS Up Cage
10

Przerzutka EGS Up Cage

Przerzutka Up Cage była ustnym majstersztykiem ale kłopot w tym, że powstało tak niewiele egzemplarzy iż niewiele wiadomo na na jej temat od strony praktycznej. Konstrukcja była oparta o wycinane CNC elementy, a najbardziej rzucały się w oczy kółka ustawione niemal poziomo do podłoża.
rower zimą
9.9

FatBike nocą na Alasce

Gdy Gary Fisher wychodził z fabryki firmy Wilderness Trail Bikes, jego rozmówcy zapewne zachodzili w głowę, do czego będzie mu to, o co ich przed chwilą poprosił. Tak czy owak, ojcu roweru MTB przecież się nie odmawia. Po jakimś czasie Gary odwiedził ich raz jeszcze, ale tym razem nie wychodził z pustymi rękami.
specielized s-works
9.9

Specialized S-Works MMC M2

Spalony w słońcu szuter usiany drobnymi, ostrymi jak brzytwa kamyczkami. Trasa jest szeroka, to niemal rowerowa autostrada. Nie ma na niej kilkudziesięciocentymetrowych hopek, brak rock gardenów. Rowery tez jakieś inne, ale na płaskiej jak blat stołu drodze przecież można zjechać i na hulajnodze. Śmiejesz się przed monitorem, gdy patrzysz na jazdę starych mistrzów.
paul rasta
0

Ferrari, pieniądze i szary XTR, czyli przerzutka za 4500 złotych

Jeśli jako kolarz urodziłeś się w ciągu kilkunastu ostatnich lat, kupując czy też składając swój rower wybierałeś spośród produktów dwóch wielkich koncernów. Shi(t)mano biją między oczy pierwsi. SRAM, ta nazwa mówi wszystko, uderzają celnie drudzy. Bez względu na to, którego obozu jesteś wyznawcą prawdopodobnie nie jeździłeś na niczym innym, bo tak naprawdę nie było sensownej (i łatwo dostępnej!) alternatywy.
0

Shockster – wskrześ swojego hardtail’a!

W czasach, gdy owa opowieść nabierała swych rumieńców, kolarstwo wyglądało nieco inaczej niż dziś. Za rowerem z hamulcem tarczowym odwracały się głowy. Grupy powyżej Shimano STX widywano najczęściej w katalogach. Dobra przerzutka tylna kosztowała krocie, a aluminiowa rama była marzeniem większości bikerów.
5.5

XTR vs XTR. Czy nowe znaczy lepsze?

W hali panował straszny zaduch. Niewysoki, skromnie, ale schludnie ubrany człowiek szedł szybkim krokiem, ocierając czoło. Wszechobecny tu hałas był personifikowany przez wielu. Tym razem niemal naigrywał się z mężczyzny w niebieskim kitlu, którego jedyną formą ochrony był przyciasny kask. W pomieszczeniu niemal nie było wolnego miejsca.
5.8

Korba BikeDrive

Korba to najczęściej najdroższy element napędu roweru. Wydawać by się mogło, że świat nie stoi w miejscu i gdy spojrzymy w karty historii okaże się, że dziś w grupach ze średniej półki cenowej mamy technologie, o których mogli pomarzyć rowerzyści kilkanaście, czy wręcz kilkadziesiąt lat temu. I z grubsza jest to zgodne z prawdą.