CLEG 4, hamulce dla wybranych
0Wynik ogólny
Liczba ocen: 0
0.0

Cleg 4 to komplet unikatowych hamulców zbudowanych od podstaw przez Klausa Liedlera, założyciela firmy Trickstuff. Ten niemiecki inżynier, a zarazem pasjonat kolarstwa górskiego z pomocą młodego Jahna Herschera, postawił sobie za cel tworzenie produktów innych niż wszystkie. Unikatowość w koncepcji produktu, jak sam przyznał podczas naszej rozmowy nad Gardą, była istotnym czynnikiem twórczym, ale przede wszystkim w jego projektach zależało mu na najwyższej jakości materiałów, funkcjonalności i bezawaryjności wytwarzanych części.

hamulec_cleg_4_individual_trickstuff

Te wszystkie cechy zgodnie z jego zapewnieniami posiada najnowsze dziecko firmy: CLEG 4 – hamulce tarczowe z zastosowaniem od XC po ciężkie DH (!). Jakość wykonania stoi na bardzo wysokim poziomie. Hamulce zbudowane są z aluminium 7075 T6 na obrabiarce numerycznej CNC i posiadają 4 tłoczki. Używają przewodów Goodridge Stainless (jest także klasyczna wersja w różnych kolorach) i korzystają z płynu DOT 5.1 opracowanego na potrzeby wyścigów Formuły 1. Wszystkie elementy spasowano z najwyższą starannością, nie ma tu mowy o żadnych luzach. Klamka pracuje bardzo lekko i wyróżnia się doskonałą modulacją.

hamulec_cleg_4_individual_trickstuff

Hamulec waży ok. 245 g (bez śrub, adaptera i tarczy). Cleg 4 w wersji Individual da się w pełni customizować od zacisków po klamki, a nawet ich długość. Dostępne są z tarczami 160, 180 i 200 mm z unikatowym, zaokrąglonym profilem eliminującym ryzyko niszczenia klocków i ramy podczas zakładania koła. W przypadku odpowiedniego montażu producent daje ponad 5-letnią gwarancję perfekcyjnego działania. Jakieś pytania…?!

hamulec_cleg_4_individual_trickstuff

Jak nas sam zapewniał Klaus Liedler, żaden inny hamulec dostępny na rynku nie może się równać z jego modelem pod względem precyzji działa oraz wytrzymałości, jakości i unikatowości. Ta wyjątkowość dotyczy również ceny, która oscyluje w okolicach 3600 zł za komplet hamulców. Czy produkt jest tego warty? Na to pytanie postaramy postaramy się odpowiedzieć już niedługo podczas testów na szlaku!

Fot. Richard Cunningham, Trickstuff.de