Coś dla Weight Weenies
0Wynik ogólny
Liczba ocen: 0
0.0

Extralite, włoska manufaktura lubująca się w produktach dla Weight Weenies (fanatyków niskiej masy poszczególnych części) pokazała ostatnio dwie nowości. Jedną z nich jest czwarta już generacja zacisków QR do piast o nazwie Aliens 4. Dźwignie wykonano z aluminium obrabianego CNC, osie z kolei to najtwardszy stosowanych w przemyśle rowerowym stop tytanu. Ślizg, po którym porusza się dźwignie zrobiono z brązu, a całości dopełniają laserowe grawerunki.

zaciski_extralite_aliens_4

Fot. Extralite

Nakrętki posiadają o-ringi dające pewniejszy chwyt. Komplet dedykowany MTB waży 39 gramów i jest dostępny w sześciu kolorach anody. Koszt? Usiądźcie. 500 zł po aktualnym kursie Euro.

zaciski_extralite_aliens_4

Fot. Extralite

Pojawiła się także trzecia generacja popularnego expandera do węglowych rur sterowych, czyli UltraStar 3. Aluminiowy komponent został wycieniowany do granic możliwości, dzięki czemu jego masa to niesamowite 5,9 grama. Cena produktu oscyluje w granicy 120 zł.

expander_extralite_ultrastar_3

Fot. Extralite

Niemiecka manufaktura Tune ma z kolei coś dla fanatyków narzędzi serwisowych. Najwyższej jakości, rzecz jasna. Spurtreu to produkt wykonany w kooperacji z oddanym fanem marki. Kto z Was nigdy nie miał problemu z idealnym ustawieniem mostka prosto? Mrużymy oczy, kręcimy imbusem i za chwilę całość powtarzamy na nowo.

Sprytne urządzenie od Tune wykonano z anodowanego aluminium. Jest to bardzo prosta w pomyśle nakładka na mostek i kierownicę z przymocowanym wskaźnikiem laserowym. Dzięki temu, gdy czerwony punkcik znajdzie się dokłądnie na środku opony wiemy, że śruby mogą zostać dokręcone. Prostota ma jednak swoją cenę. Spurtreu pojawi się zapewne tylko w najlepszych warsztatach (znam już jeden w Polsce ;-)), bo jego koszt to blisko 300 zł.

Fot. Tune

Z kolei polski Soul-Kozak, który zasłynął niegdyś najlżejszą przednią piastą świata (59 gramów) ma w swej ofercie ciekawe kółeczka do przerzutki.  W dzisiejszych napędach standardem jest 11 zębów, natomiast Mariusz pokazał aluminiową wersję 12T anodowaną na czarno. Komplet oparto na łożyskach przemysłowych, a jego masa to 10 gramów.  Cena? 200 zł. Dlaczego w tym przypadku większe jest lepsze?

kolka_do_przerzutki_soul_kozak_12t

Fot. Soul-Kozak

Otóż duże kółka pozwalają na oszczędność mocy. Jak skrupulatnie wyliczono, Fabian Cancellara korzystający z kółeczek 15T, względem standardowych Dura-Ace 1,76 W. Enjoy -)