Nowa Orbea Occam 2016: AM 27.5" i TR 29"
0Wynik ogólny
Liczba ocen: 1
7.2


W ostatnich dniach zaprezentowana została nowa Orbea Occam. Model na rok 2016 przygotowano w dwóch wersjach: AM 27.5″ i TR 29″. Każda z nich ma nieco inne przeznaczenie, obie należą jednak do segmentu trail. Trzecia generacja modelu Occam może pochwalić się kilkoma technologicznymi nowinkami i poprawionym działaniem zawieszenia. Również geometria ram uległa pewnym zmianom.

Nowa Orbea Occam AM 27.5″ będzie miała 140 mm skoku, zaś wersja TR 29″ 120 mm. Obie dostępne będą w wersji aluminiowej i karbonowej, która wyposażona będzie w znane użytkownikom marki zawieszenie UFO Flexion, które nieco odświeżono. Jak w większości nowych rowerów, tak i tu znajdziemy taperowaną główkę ramy ze zintegrowanymi sterami.

Orbea Occam AM 2016, fot. pinkbike.com

Orbea Occam AM 2016, fot. pinkbike.com

Ramy stworzone są do współpracy z zaprezentowanym w ubiegłym roku standardem Boost 148. Zastosowanie osi 12 x 148 mm pozwoliło na poprawienie linii łańcucha, co da użytkownikom lepszą kontrolę roweru i doda przyczepności na podjazdach. Elementy ruchome ramy połączono łożyskami Enduro.

W dobie popularności napędów 1X użytkowników z pewnością ucieszy możliwość demontażu uchwytu przedniej przerzutki. Ramy kompatybilne są z większością napędów 1X (maksymalna wielkość zębatki 32T), 2X (24-38T) i napędami 3X. Support PressFit PF92 położony jest w nowym roczniku niżej, co daje większą stabilność za sprawą obniżonego środka ciężkości. Ramy wykonano w zmodyfikowanym standardzie ISCG-05 (dwie śruby).

Orbea Occam 2016 przyjmie większość dostępnych opon o szerokości do 2.4″. Mocowanie tylnego hamulca wykonano w standardzie Post Mount. Mamy tu też wewnętrzne prowadzenie wszystkich kabli i jeden uchwyt koszyka na bidon wewnątrz przedniego trójkąta ramy, na dolnej rurze.

Producent daje dożywotnią gwarancję na ramę.

Każdy z dwóch rozmiarów kół dostępny jest w trzech opcjach wyposażenia, w wersji alu lub carbon. Razem mamy więc po sześć propozycji dla 27.5″ i 29″. Ceny zawierają się w przedziale ok. 2 200 – 3 700 dolarów dla wersji aluminiowych i 4 000 – 8 000 dolarów za opcje z włókna węglowego.

Na koniec rzut okiem na geometrię: