Nowości Ritchey
0Wynik ogólny
Liczba ocen: 0
0.0

Tom Ritchey to jedna z najbardziej wyrazistych postaci wśród rowerowej braci. Sympatyczny, konserwatywny wąsacz z naleciałościami szosowymi na przestrzeni lat potrafił zaskoczyć. Pamiętacie, że to on jako pierwszy jeszcze w czasach 8 rzędowych kaset zaproponował wizjonerski system 2×9? Podczas gdy w MTB królował trójtarcz o rozpiętości 24-34-46T, Tom sprzedawał zestaw składający się m.in. z zębatek 29-42, koronkę do kasety 33T i dedykowane obrotowe manetki. Skądś to znamy, prawda?

ritchey 2x9

Kompletny zestaw Ritchey 2×9 (fot.: arch. eBay.com)

Wracając do współczesności, jeden z ojców kolarstwa w dziś znanej formie pokazał na zakończonych niedawno targach Interbike kilka nowych, ciekawych produktów. W oczy rzucają się przeprojektowane pedały górskiej serii WCS. Nasz Naczelny jeździł na poprzedniej wersji i jak przyznaje w teście, to jedne z najgorszych pedałów jakie kiedykolwiek przykręcił do roweru (uzyskały notę 2,5/10 punktów). Tym razem przeprojektowano nieco system wiązań i wzorem Shimano dodano dodatkowy punkt podparcia dla butów. Czyżby tęsknota za dawną kooperacją tych dwóch firm?

Reszta pozostała bez zmian, mamy tu aluminiowy korpus i stalową oś. Szkoda, że nie zmieniono wyjątkowo kiepskiego, nieodpornego na luzy łożyskowania pozostawiając ślizg w środkowej części. WCS XC schudły na otarcie łez, bo wg zapewnień producenta mają ważyć 298 gramów. Warto dodać, że w ofercie pojawił się także model WCS Trail, posiadający dodatkową klatkę (347 g para). Pokazano również szosowe koła SuperLogic Zeta II. Najciekawsze są w nich obręcze wykonane w technologii LogiCote. Pod tym kryptonimem kryją się ceramiczne powierzchnie robocze przekładające się na bardzo wysoką trwałość obręczy. Ceramika daje także lepsze hamowanie na suchym oraz w błocie, niestety gorsze po zamoczeniu w wodzie. Podobne rozwiązanie w czasach V-brakeów stosowało większość liczących się producentów.

SuperLogic Zeta zbudowano w oparciu o szprychy DT Aero Comp, aluminiowe nyple i piasty Ritchey. Bębenek tylnej posiada 6 zapadek i można go zdjąć razem z kasetą bez użycia dodatkowych narzędzi (podobnie jak np w DT Swiss z systemem Star Ratchet). Komplet waży 1391 gramów (593 g przód i 798 g tył). Ciekawe są także nowe gripy będące rozwinięciem modelu WCS Ergo. SuperLogic Ergo TrueGrip to profilowane chwyty wykonane z „ultralekkiej nano pianki”. Dzięki temu ważą jedynie 8,5 gramów. Para!

Ritchey-Superlogic

W dobie manii upychania wszelkich narzędzi w zakamarkach roweru, Ritchey proponuje łyżki do opon ukryte za korkami kierownicy. Ich masa to 16 gramów. Ceny komponentów niestety nie zostały jeszcze ustalone.

Fot. Ritchey, Tyler Benedict