Siodło Tune Re4mer
0Wynik ogólny
Liczba ocen: 0
0.0

siodlo_tune_re4mer

Ulubieniec wszelakiej maści light-bikerów, niemiecka firma Tune, wprowadza do oferty nowe siodełko wykonane z włókna węglowego. Wciąż pamiętamy pierwszą odsłonę tego produktu i zdziwienie, że na carbonowej „desce” da się całkiem przyjemnie jeździć. Jedyne, czego brakowało to elastyczność skorupy dla większego komfortu. Dawno bowiem odkryto, że częściej wygodniejszy może być twardszy produkt, ale bardziej „giętki” niż miękka lecz twarda „kanapa”.

testy_czesci_rowerowych

Siodło Tune Re4mer to krok naprzód w kierunku lepszej absorpcji drgań. Komponent dedykowany jest głównie wyścigom XC i maratonom, ale zapewne znajdzie zastosowanie i na szosie (producent predestynuje go do tego na równi, raczej nieco na wyrost, z tzw. Enduro i All Mountain). Pozbawioną ostrych krawędzi skorupę ukształtowano w ten sposób, aby poddawała się naciskowi filtrując część drgań pochodzących z podłoża.

portal_rowerowy

Obły kształt ma być przyjazny dla kolarza, dzięki czemu na udach nie pojawią się otarcia. Na środku wklejono pasek z Alcantary; ma on zapobiegać przesuwaniu się pośladków po lakierowanej, śliskiej skorupie. Co ciekawe, tę jak i stelaż w całości wykonano z tkaniny węglowej 3K (o charakterystycznej fakturze kratki), która ostatnio jest coraz częściej zastępowana carbonem UD, gdzie włókna biegną w jednym kierunku. Drugi sposób produkcji wydaje się być lepszy do zastosowań rowerowych, jednak Niemcy z jakiegoś powodu go odrzucili.

siodelko_tune_re4mer

Tune Re4mer zostanie oficjalnie zaprezentowane na nadchodzących targach Eurobike, przygotowano 6 wersji kolorystycznych. Na koniec kilka suchych danych, cena pozostaje jeszcze nieznana:

Szerokość: 129,6 mm
Długość: 258,8 mm
Wysokość: 62,2 mm
Maks. masa użytkownika: 90 kg
Masa siodła: 79 g

siodlo_tune_re4mer

Fot. Tune