SR Suntour Auron RC2
0Wynik ogólny
Liczba ocen: 5
9.2

Jak widzicie, zawsze staramy się dobrze zapoznać ze sprzętem. Do pełnego testu amortyzatora jeszcze daleko albowiem dopiero go zamontowałem, ale już zapowiada się obiecująco. Solidny to wideł, przyjemny dla oka; wymaga jednak dość sporej uwagi przy doborze ciśnienia. Lubi też aby o niego zadbać – za to odwdzięcza się sporym potencjałem tuningowym.

suntour-auron

W lewej goleni znajdziemy system powietrzny ze stalową sprężyną negatywną. Dzięki podkładkom można zmieniać skok widelca od 160 mm do 120 mm lub nawet mniej, jeśli ktoś ma taki zamiar 😉 W komorze powietrznej jest także elastomer, jego wymianą regulujemy progresję przy końcu skoku.

Prawa strona zawiera dość zaawansowany tłumik – na jego dole znajduje się regulacja powrotu zmieniająca charakterystykę pracy w bardzo szerokim zakresie. Na górze są pokrętła odpowiadające za szybką i wolną kompresję. Warto poeksperymentować z lepkością oleju. Trzeba odnotować fakt, że Suntour regularnie co sezon ulepsza swoje, bądź co bądź, udane tłumiki w najwyższych modelach.

suntour-tlumik

Aby nie obyło się samym tylko słodzeniem – widelec jest dopiero na dotarciu, póki co dość ospale wybiera najmniejsze nierówności, typu mrówki na szlaku. Za to na średnich i dużych radzi sobie wybornie. Również spore zastrzeżenia można mieć do sprężyny negatywnej, która fabrycznie jest dostosowana do ciężkich riderów – sprzedaca – PHU Activia spisuje się jednak na piątkę, posiadając bogaty asortyment części zamiennych (dość spory ewenement w polskich hurtowniach), wszyscy mają szansę być zadowoleni.

suntour-auron

Co ciekawe, ciśnienie robocze w komorze powietrznej Aurona to tylko 40 PSI. Masa oscyluje w granicach 1950g. Testy trwają!