Tuning dla... ekstremistów
Liczba ocen: 0
0.0

Przeglądając ostatnio witrynę włoskiego Extralite natknąłem się na kolejne, trzecie już wcielenie ich klamek UltraLevers dedykowanych hamulcom V-brake. Nawet ja uważam, że to wymarły standard, a co dopiero za tę cenę. Co ciekawe właściciel firmy po dziś dzień nie wprowadził do oferty „tarczówek”, tylko wciąż odchudza i odświeża swój dawny projekt. Co by nie mówić, sam przecież skusiłem się na komplet V-ek i jestem z nich bardzo zadowolony. Najnowsze klamki otrzymały nazwę UltraLevers 2+ i de facto zmiany są kosmetyczne. Co jednak tuningować w tchnieniu nicości?

klamki_extralite

Włoch zajął się samą dźwignią hamulcową robiąc z niej szwajcarski ser. De gustibus non est disputandum (mnie się podoba), choć pierwsze skojarzenie przywoływało kilka niezbyt udanych „projektów” mających odchudzić pewne części roweru. Klamki będą dostępne od połowy stycznia, a szczęśliwy nabywca będzie musiał uszczuplić swój portfel o blisko 800 zł w zależności od kursu Euro.

Innym, ciekawym i interesującym dla większości produktem do tuningu mogą być linki. KCNC posiada zgrabny produkt wykonany z… tytanu! Linka (przerzutkowa lub hamulcowa) jest dodatkowo kryta Teflonem, a dwie sztuki ważą o połowę mniej niż stalowe odpowiedniki. Oprócz niskiej masy zaletą jest również niewrażliwość na rdzę (tytan nie koroduje). Niestety rozciągliwość jest wyższa od stali, ponadto szczątkowe opinie (komplet linek kosztuje ok. 360 zł!) są negatywne.

Na koniec tuning piasty DT Swiss z systemem Star Ratchet. Standardowe pierścienie pozwalają na jedynie 18 zazębień, tuningowa wersja daje ich 36. To nadal mało, ale Szwajcarzy nie kwapią się do ulepszenia systemu. Zrobił to więc za nich… Keith Bontrager. Do zestawu swoich kół XXX z brandowanymi piastami zamówił bezpośrednio w DT pierścienie dające aż 54 punkty podparcia. Uwaga! Małe zęby są wrażliwe na zaklejenie nieoryginalnym smrem, więc stosować można tylko fabryczny preparat. Star Ratchet jest standardowy (pasuje do wszystkich piast) i trudno dostępny. W Polsce można go nabyć za 329 zł.

 

Fot. Extralite, KCNC, Jason Woznick, Pinterest, Bikerumor