Ultrafork Evo - najlżejszy amortyzator świata?
0Wynik ogólny
Liczba ocen: 1
10.0

Jeśli jesteście maniakami odchudzania roweru być może słyszeliście o marce WR Compositi. Jeżeli nie, warto się z nią zapoznać, bo w swym portfolio ma coś szczególnie interesującego dla właścicieli dużych kół. Firma pochodzi z Włoch i tworzy produkty z włókna węglowego. Jej domeną są nie tylko rowery – WRM Motorcycles (marka zależna) zajmuje się, jak sama nazwa wskazuje, motocyklami.

wr_compositi_ultrafork_evo

W swoim flagowym wyrobie, WRM 450, szeroko stosuje carbon i tytan dzięki czemu masa motocykla jest ultra – niska, a on sam sprawdził się w Mistrzostwach Świata w motocrossie. Rowery są jednak dużo bardziej rozbudowaną (przynajmniej na papierze) formą działalności WR Compositi. Włosi tworzą części zarówno do rowerów szosowych jak i MTB, a są to m.in. ramy, mostki, sztyce czy siodła.

najlzejszy_amortyzator_do_27,5

Dla nas najbardziej interesujący jest amortyzator dedykowany 27,5 oraz 29-erom w znacznej mierze wykonany z włókna węglowego. Ultrafork Evo jest ewolucją poprzedniego wypustu o nazwie Ultrafork. Widelec co prawda nie jest nowością, ale ze wszech miar jest wart uwagi. Rurę sterową wraz z koroną oraz golenie zewnętrzne wykonano z carbonu przy czym WR Compositi chwali się tym, że stosunek masy do sztywności jest jednym z najlepszych na świecie w tym segmencie amortyzatorów.

najlzejszy_amortyzator_do_29_era

Co dla wielu będzie istotne, sztuciec został podobnie jak niegdysiejsze kultowe Bombery wyprodukowany we Włoszech. Marka nie posiada produkcji na Dalekim Wschodzie. Ultrafork Evo wyposażono w hydrauliczną blokadę skoku, anodowane na czarno golenie i uszczelki dostarczone przez firmę SKF. Do wyboru jest kilka wersji kolorystycznych.

najlzejszy_amortyzator_do_650B

Golenie wewnętrzne posiadają średnicę 32 mm, skok jest regulowany w zakresie 80 – 100 mm. Na koniec najlepsze, bo amortyzator w wersji dla 29-erów waży… 1310 gramów! Tyle ważyły stare SID’y z blokadą i goleniami 28 mm. Widelec jest świetną alternatywą dla wynalazku Lauf, który pochlebne komentarze zbierać może tylko w sponsorowanych testach. Cena Ultrafork Evo oczywiście nie jest atrakcyjna bo wynosi ok. 6000 zł (po aktualnym kursie Euro). Dla maniaków light-bike zapewne nie będzie to jednak przeszkodą 😉

Fot. WR Compositi