Dzisiejszy test jest nieco trudniejszy, niż tydzień temu – podnosimy Wam poprzeczkę! Ale wierzymy, że dacie sobie radę 🙂

1. „To zabawne. Nasi Prosi uważają, że jeżdżą dla sławy i chwały. W rzeczywistości są po prostu znanymi świnkami morskimi, które pracują dla Ciebie”.

SRAM w takich słowach zaczyna opis jednego ze swoich programów dla sponsorowanych zawodników. Prototypowe części i rozwiązania są przez nich testowane, aby po pewnym czasie trafiły do normalnej sprzedaży (np. amortyzator z blokadą skoku czy wózek przerzutki z włókna węglowego). Mowa o:

 

 
 
 
 

2. Akronim SAG dobrze znają rowerzyści MTB, gdyż jest to inaczej:

 
 
 
 

3. light_bike„Weight-weenies” to tzw. maniacy niskiej masy roweru, skrupulatnie liczący każdy gram jego masy. Powietrze w dętkach dla kół 26” i opon o szerokości 2.2” napompowanych do 2.5 bara będzie ważyło:

 

 
 
 
 

4. lancuch_shimanoJeden ze słynnych patentów Shimano dotyczy specjalnego, zazębiającego się co drugie ogniwo łańcucha i kasety liczącej:

 

 
 
 
 

5. giant_nrsGiant NRS pokazany w 1999 roku (jako prototyp) był w pełni zawieszonym rowerem do XC, mającym m.in. niwelować efekt uginania się zawieszenia podczas pedałowania. Mimo udanej konstrukcji po pewnym czasie tajwański moloch zaprzestał jego produkcji. Stało się tak dlatego, że:

 

 
 
 
 

6. Pierwszą marką, która pokazała na rowerowym rynku ramę roweru MTB wykonaną z magnezu jest:

 

 
 
 
 

7. xtr_br_m951Gdy w 1996 roku Shimano pokazało pierwsze hamulce V-brake, wciąż królowały tzw. cantilevery. Bardzo duża siła ścisku nowego rozwiązania była zmorą ram z ówczesnych lat, gdyż ich producenci nie byli na to przygotowani. Podczas naciskania klamki tylny widelec wyginał się, zmniejszając siłę V-brake’a. Jednym z najpopularniejszych sposobów walki z tą przypadłością było:

 

 
 
 
 

8. W pełni polska manufaktura walcząca w pewnym momencie o prym w stworzeniu najlżejszego szosowego roweru świata to:

 

 
 
 
 

9. Najlżejsze na świecie linki przerzutkowe oraz hamulcowe wykonane w pełni z tworzywa sztucznego produkuje firma:

 

 
 
 
 

10. Wśród niżej wymienionych piast najmniejszy „martwy ciąg” (największą ilość zazębień podczas pełnego obrotu bębenka) posiada:

 

 
 
 
 

Question 1 of 10