1. Na rozgrzewkę zaczynamy szosowo, a pytanie dotyczy linek przerzutkowych oraz hamulcowych. Jak wygląda ich kompatybilność z wersjami stosowanymi w MTB?

 
 
 
 

2. W standardowej tylnej piaście Shimano, w każdej z bieżni najczęściej znajduje się:

 
 
 
 

3. Która z niżej wymienionych firm jako pierwsza zaproponowała swym klientom owalne zębatki korby?

 
 
 
 

4. Aby dokręcić pedały w rowerze należy:

 
 
 
 

5. Hydrauliczne hamulce tarczowe działają najczęściej w oparciu o olej mineralny bądź płyn DOT. Jak wygląda kwestia zamiennego stosowania tych substancji?

 
 
 
 

6. W dobie panowania kół 26” w pewnym momencie powstała moda na opony dedykowane MTB o jak najniższej masie. Pierwszą, najlżejszą na świecie tego typu gumą ważącą 330 gramów była w tamtych latach:

 
 
 
 

7. Czy istniała kiedykolwiek piasta Shimano, do budowy której użyto „łożysk maszynowych”?

 
 
 
 

8. Tytanowe zębatki w niektórych kasetach (np. Shimano XTR, Tiso, Recon) stosuje się zamiast stalowych dlatego, że:

 
 
 
 

9. Maksymalny, najczęściej zalecany przez producentów naciąg szprych w kołach dający najlepszy balans między sztywnością, a wytrzymałością wynosi:

 
 
 
 

10. Wprowadzony w 2000 roku przepis przez UCI, dolny limit masy roweru szosowego określił na:

 
 
 
 

Question 1 of 10