Look X-Track Race to intrygujące pedały. Z jednej strony ciężkie, z zaskakującymi zatrzaskami, z „nieśmiertelnymi” ślizgami. Z drugiej strony zapewniają naprawdę świetny transfer energii, wydają się być trwałe, nie posiadają niedoróbek konstrukcyjnych. Dla kogo jest ów produkt?
Części Extralite nie posiadają pudełek, pakowane są z włoską nonszalancją w woreczek z zapięciem strunowym wespół z papierową instrukcją obsługi, której chyba jeszcze nigdy nie spotkałem bez literówek.
Z produktami absoluteBLACK do czynienia mamy często. Są obecne zarówno w naszym serwisie jak i prywatnych rowerach. O długodystansowy test 1-rzędowego "ovala" jakiś czas temu pokusił się Maciek, który ścigał się na nim m.in. w etapowym wyścigu Absa Cape Epic po afrykańskich bezdrożach. Produkt sprawdził się doskonale, a my byliśmy ciekawi szosowej wersji pochodzącej z polskiej manufaktury.
Jeszcze nie tak dawno przecież, wybór zębatek korby czy rozstawu kasety dla większości wkręconych w MTB był bardzo prosty. 22-32-44 plus 11-32 wydawało się być pigułką szczęścia dla wielu. Łykasz i zapominasz o troskach, a gdy przestanie działać bierzesz to samo. W dobie 26-calówek był to niezwykle uniwersalny napęd ale świat nie stoi wcale w miejscu.
Intro:
Swego czasu przyjechał do serwisu ktoś na rowerze Scott. Sztywny wideł, niepowtarzalne malowanie z dawnych lat i całość obwieszona pierwszym wcieleniem...
W latach, w których składałem swój pierwszy rower MTB nie było lekko. Części były trudno dostępne, nie było Allegro (wiem, nie do pomyślenia), a oficjalne ceny części zabijały. Dlatego też zanim skręciłem rower minął rok. Zanim do tego doszło miałem w domu półkę, na której zebrałem większość części. W odróżnieniu od innych miejsc, tam zawsze był porządek.
Piasta Rohloff Speedhub jest niemal jak baśniowy jednorożec – wielu o niej słyszało, ale raczej nikt nie widział. Czternaście równo zestopniowanych, niedublujących się biegów i 3 wersje kolorystyczne, w tym najsłynniejsza czerwona anoda. Niewrażliwość na czynniki zewnętrzne, niemal bezobsługowość i znakomita żywotność to tylko niektóre z jej zalet.
Poszukując pedałów w 2009 roku zdecydowałem się na najnowsze dziecko Ns Bikes o nazwie Aerial. Wyposażono je w wycinaną CNC platformę i anodowaną do wyboru na trzy kolory (złoty, czarny, oraz typowany przeze mnie czerwony). Pedały posiadają stalową oś z gniazdem na klucz imbusowy 8mm, ale dokręcić ją można było również tradycyjną płaską 15.
Kwestia doboru właściwych pancerzy przerzutkowych jest często pomijanym elementem podczas składania nowego roweru. Wydajemy pieniądze na napęd, przerzutki i manetki, a na koniec wybieramy najtańsze linki, bo to mało widoczny komponent. Całość najczęściej szybko łapie brud, manetki zaczynają działać coraz ciężej, a (nie)szczęśliwy nabywca idzie w świat opowiadać, że przerzutki takiej i takiej firmy nie działają.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.