Tuning & tips

0

Tarcie, Twój wróg!

Branża rowerowa co roku przeznacza miliony dolarów na bitwę o stworzenie "najszybszego produktu". Kluczem jest tu "zmniejszenie oporów", a marki dowolnie żonglują tymi słowami wciskając nam coraz droższe, w teorii lepsze rzeczy. Friction Facts to laboratorium mające odpowiedzieć na pytanie, kto mówi prawdę, a kto nagina rzeczywistość.
0

Wymiana pokrycia gripów Crank Brothers Cobalt

Mój pierwszy prawdziwy rower MTB stał w przedpokoju w dwóch wielkich niebieskich torbach z logo szwedzkiego giganta meblowego. Były w nich używane części różnego pochodzenia. Niektóre udało mi się kupić od kolegów, którzy tuningowali już swoje górale i zostały im stockowe elementy. Inne komponenty musiałem kupić na internetowych portalach aukcyjnych, żeby starczyło mi pieniędzy na pokrycie kosztów złożenia tych wszystkich części w jedną całość w serwisie.
10

Serwis piast na kulkach

Właściwy serwis łożysk kulkowych nie jest prostą sprawą. Ich idealne skontrowanie jest gwarancją długotrwałej i perfekcyjnej pracy, z czym niestety większość osób sobie nie radzi. Mnie swego czasu całej tej magii nauczył pewien starej daty mechanik. Niestety od jego czasów sporo się zmieniło – ludzie nie chcą już jeździć na kulkach no i wyginęły dinozaury. Czy kontrowanie konusów, wymiana smaru i odtłuszczanie bieżni to archaizm? Cóż, dawno temu serwisowano wolnobiegi. Dziś by to nie przeszło, lepiej za kilkadziesiąt złotych kupić nowy.