Ja vs Cervélo R5CA, czyli jak to się robi w Norwegii
0Wynik ogólny
Liczba ocen: 0
0.0

Ostatnio na naszym „parkingu” (stojak warsztatowy ze sprzętem na serwis) znalazłem… Cervélo R5CASzybkie oględziny pozwoliły stwierdzić, że nie jest to produkt chiński ale na 100 procent oryginalny. Rower nie posiadał np dziwnych kół Shimano Dura Ace na piastach Novatec, jak to miało już raz miejsce z chińskim Pinarello 🙂

cervelo_r5ca

Zlecenie serwisowe: wymiana mostka, kierownicy, linek, pancerzy, sterów. Rower ma być pewny i bezpieczny. Limit usługi z częściami: 5000 zł.

Ten Cervélo to rzadkość nawet tutaj. R5CA to limitowana wersja R5-tki, obłędnie droga i produkowana w niewielkiej ilości egzemplarzy. Do ramy przykręcono prawdziwie elitarny osprzęt: koszmarnie drogie, bardzo lekkie części tuningowe. Kierownica i mostek AX Lightness, hamulce Ciamillo, sztyca MFCK, korby Rotor z owalnymi zębatkami. Do tego stery Cane Creek w wersji ultralekkiej – model AER na łożysku ślizgowym. Do ramy przymocowano koszyk Tune, dla kontrastu drugi – zwykły BBB. Osprzęt Campagnolo Super Record 2×11, koła 3T pod szytki, kaseta Shimano Dura Ace, zamontowana na uniwersalnym bębenku. A w zestawie „banalne” siodło Specialized.

sztyca_mcfk_siodlo_specialized

Właściciel chce wymienić kokpit, bo jest dla niego zbyt wiotki – nie dziwi mnie to przy masie jeźdźca… 110 kilogramów. 🙂 Hamulce trzeba ciągle regulować, a stery mają luz od nowości. Do tego źle wykonane okablowanie spowalniaczy. Ściągam wszystkie pancerze, demontuję kokpit i hamulce. Kable to nokony; za krótko poprowadzony odcinek do hamulca z tyłu, do tego zamontowane bez „linera” – praca beznadziejna.

hamulce_ax_lightness

Demontuję stery. Ultra lekka góra – CC AER (ślizg), dół – klasyczne łożysko, zamknięty kartridż. Luz spowodowany brakiem jednego elementu – tak stery zamontowała konkurencja… Ślizg zniszczony, nadaje się jedynie do śmietnika. Tak czy inaczej nie jest to najlepsze rozwiązanie. Słabo uszczelnione i pracujące z dużymi oporami, nawet jeśli stery są nowe. Na miejsce CC trafia normalne łożysko 41 mm i reszta górnej części sterów. Kokpit do odstrzału. Czytaj dalej »

stery_cane_creek

1 2